XXI a. kasdienybės dienoraštis

Alkoholio reklamos draudimų klystkeliai

Kokias tiesiogines sporto, meno ar kultūros renginių transliacijas paskutiniu metu žiūrėjote per televizorių? Eurolygą, Čempionų lygą, futbolo ar krepšinio čempionatus, olimpiadą, Euroviziją, …? Visi jie – tarptautiniai, todėl nuo šiol per juos girdėsime ir matysime, kaip „Mus lydi alus ir pergalės“…

Deja, bet toks yra Antano Matulo ir Birutės Vėsaitės pataisos kompromisas… Aišku, gerai, jog reklamos nebus animacinių filmų, serialų ir žinių nuo 6 val. ryto iki 23 val. vakaro metu. Žymiai blogesnis buvo Virginijaus Domarko pasiūlymas.

Vakar specialiai tiesiogiai internetu stebėjau šios pataisos priėmimo spektaklį iš Seimo salės. Įdomiausia dalis – kaip Matulo ir Vėsaitės pataisų priešininkas Algimantas Salamakinas tarp savo pasisakymų nuo mikrofono skuba prie Zigmanto Balčyčio ir pasilenkęs klausosi tolesnių nurodymų (deja, neįrašinėjau, o kol kas Seimo bazė įrašų viešai neteikia). Buvo akivaizdu, kuris socdemas yra pagrindinis sprendimų priėmėjas ir alkoholio pramonės šalininkas 🙂 Apie Eligijaus Masiulio rolę komentarų apskritai nereikia…

9 Comments

  1. Guguce

    apie pirma pastraipa: manau, negirdesim ir nematysim. cia, kaip suprantu, turima galvoje ta reklama, kurie yra neatsiejama nuo retransliacijos. kaip pvz Cempionu lygoje, kur, perkant transliacija, yra privaloma rodyti Fordo, Mastercardo, Sony PS ar Heinekeno reklamas, kurios uzsakomos ne lietuvos televiziju.

  2. Liutauras

    Guguce, spėju, panašiai kaip tamsta, mąstė ir Matulas su Vėsaite, bet visa problema ir yra, jog ta “išlyga” nepadaro “išlygos” ir nedraudžia vietinės reklamos… Alkoholio kontrolės įstatymo 29 str. 2 p. 3 d….

  3. kostia

    nežiūriu krepšinio, Balkanovizijos ir kitų niekų.
    Bet labai gerai matau,kaip mano kaimas baigia prasigerti. Ir kaltinu tuomi reklamą.3,14zdiec, ką sau manai ? krautuvėlėje už pinigučius pietums 8skyriaus mokiniai perka sidrą. ( juodai reklamos įtaka: kaimietukai nori būti panašūs į geruose klubuose besitūsinančius miesto vaikius). Čia ne reklama, o alkoholio propoganda.

  4. leistinasmelas

    gi nera viskas taip juoda-balta: kaimo zmones prasigere ne del reklamos (!) – cia visai kitos priezastys. aisku, itaka ji daro, bet sakyti, kad reklama yra prasigerusios tautos kaltininke yra mazu maziausiai nesamone. pagal tokia logika bet kokia socialine reklama turetu ispresti problemos saknis ir likviduotu problema, ko, turbut niekam nereikia aiskinti,realybeje niekada nebuvo ir nebus.

  5. Liutauras

    kostia, sutinku

    leistinasmelas, taip, egzistuoja daug faktorių, bet pagal mokslinius tyrimus – reklama yra vienas didžiausių faktorių, ypač jaunimo ir labai smarkiai – vaikų (!) elgsenai

  6. kostia

    leisitnasmelas. – aš gerai suprantu procesus reklamoje, ir kas svarbiausia, LT alaus reklama ypač sidro ir alaus įtaigi- nelabai geriu alaus, bet kai rodo naują ” tauro ” reklmą, ten per žvejybą pradedu norėti alaus. Tai aš, suagęs vyras esu veikiamas, o ką kalbėti apie jaunus žmones, neturinčius supratimo ir norinčius būti ” krūtais”, kaip ten rodo ” mixo” reklmoje – patebėjai , berngūs klubai, gržūs žmonės. mediamitas fomuoja jauną asmenybę. Tas yra baisu, ir smerktina.PVz. carlsberg reklamos nėra tokios įtaigios, nes nėra to pasties mediolandšafto.

  7. leistinasmelas

    be abejo,kad ji veikia. bet ar tu manai, kad ta pati tauro alu tu perki tik del reklamos? as manau, kad tu alu perki, del to, kad tau jis patinka/yra skanus. kaip sakoma, netgi pati geriausia reklama padarys meskos paslauga prekei, jei ji yra absoliutus meshlas.
    reklama formuoja ivaizdi ir visa kita – taciau nemanau, kad zmones tokie buki ir viska priima uz gryna piniga. ta rodo ir kylanti reklamos kokybe – turiu omeny, laikas issilaisvinti is buku ir pigiomis sypsenomis disponuojanciu reklamu.

  8. kostia

    leistinasmelas – mane paveikė reklama. ” tauro “, nors alaus aš nelabai, šiaip aš degtinę labiau. bet va užvakar nusipirkau ‘ tauro ” :)pilnai suprasdamas,kad esu paveiktas liuxusinės reklamos 🙂

    aš kalbėjau apie reklamos įtaką nepilnamečiams, ji totali. Egzistuoja tokia pakeistinio mąstymo forma,. ir paauglys gūdžiamae kaime gerdamas mix’us save nors mintyse sutapatina su Vilniaus ” auksiniu jaunimu”, nors aišku, kad jis į kokį normalų klubą niekada gyvenime ir nenueis, nes 20 metų jau bus alkoholikas.

  9. Arūnas Liuiza

    kostia, tavo akimis žiūrint reklama, ko gero, iš viso neturi teisės egzistuoti. Negalima reklamuoti automobilių, nes jie teršia aplinką, kaip ir gaivieji gėrimai plastikinėse pakuotėse. Negalima reklamuoti maisto produktų, nes juose pilna konservantų ir stabilizatorių. O reklamos įtaka juk totali…
    Žiūrint iš kitos pusės, aš irgi užaugau su tokiom pačiom reklamom kaip ir visi, bet tai nesutrukdė man atsisakyti alkoholio. Aš sutinku, kad reklama daro įtaką, bet esu visiškai tikras, kad ne reklamoje slypi pagrindinės problemos. Manai kaimo jaunimėlis geria todėl, kad per TV pamatė gražius žmones? Aš manau kad tai, geriausiu atveju, tik viena iš priežasčių. Jaunimas kaime nuobodžiauja – ką jiems ten veikti, jei vietoje nėra jokių užsiėmimų ir pramogų, iki mieto toli, o ir pinigų kišenėje praktiškai nėra? Tėvai, seneliai, kaimynai tuo tarpu rodo pavyzdį – geria.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *