Vienastoks nusistebėjo mano teiginiais alfa.lt portalui, tai bandau atlikti pareigą ir paaiškinti plačiau savo asmeninę nuomonę.
Pirma, visi mano minėti skaičiai ir teiginiai yra orientuoti į tai, jog kalbama apie dienos auditoriją. Mano asmeniniu pavyzdžiu ir apibendrinančiu spėjimu, RSS lankytojai sudaro apie 33-50% visų konkretų tinklaraštį skaitančiųjų. Kitaip tariant, jeigu jūsų RSS srautas yra lygus X, tai bendras unikalių lankytojų srautas yra nuo 2X iki 3X.
Antra, kas yra „unikalus lankytojas“? Manyčiau, kad du realistiškiausi sprendimai –
tai IP adresų sekimas ir cookie naudojimas. Akivaizdu, kad tinklaraščiams žymiai patogesnis IP variantas. Taigi, lankytojus srautas per laiko vienetą – tai ir būtų tinklaraštį aplankiusių skirtingų IP adresų skaičius. IP adresų pasikartojimai rodytų tik srauto intensyvumo. Iš karto sutinku, jog toks metodas turi trūkumų: a) vieną IP adresą gali naudoti keli asmenys; b) vienas asmuo gali prisijungti iš skirtingų vietų.
Kartu galiu tik pritarti Artūro Jonkaus siūlymui, jog bendras unikalių tinklaraščių skaitytojų skaičiaus sekimo projektas būtų naujoji killer-application, kuri leistų pradėti puikias derybas dėl: a) reklamos; b) socialinių akcijų; c) kitų konkuravimo su standartiniais kanalais priemonių.
Trečia, kitas apibendrinantis spėjimas – tai reklamos pajamų dydis. Mano pirmoji prielaida – vienas reklaminio skydelio parodymas suteikia 1 cnt pajamų unikaliam IP adresui. Antroji prielaida – unikalaus srauto intensyvumas lygus 3 (t.y. vienas IP adresas atsiverčia 3 tinklalapius). Tada 10 tūkst. tinklalapių parodymų per dieną generuoja 33,33 Lt. Per mėnesį 1 tūkst. Lt.
Ketvirta, dėl bendro lankytojų srauto pastabos – tai tiesiogiai siejasi su mintimi apie dominuojančius technologinius tinklaraščius. Vieša paslaptis, jog skaitomiausios interneto portalų naujienos – tai gyvenimo būdo, įžymybių nuotrupos ir kiti panašaus pobūdžio niekalai (mano asmeninė nuomonė :). Tol, kol Lietuvoje tinklaraščiai apie tai nerašys, tol jie nepritrauks masinio skaitytojo – t.y. tų naršytojų, kurie dabar susitelkę socialiniuose tinkluose (one.lt, klase.lt, frype.lt ir pan.), kurie težino interneto portalus, kuriems žodis „blogas“ kol kas teturi vieną reikšmę.
Aš suprantu, iš kur tokie skaičiai, bet niekaip nesuprantu, kodėl dienos. Kurios dienos? Sekmadienio? Streikuojančio Zebra interneto? Sutrikusios statistikos sistemos? Kodėl tada ne valandos?
Statistika paprastai imama kokios nors įvairovę ir pokyčius apimančios visumos – bent jau savaitės. Nors paprastai mėnesio. Reikia turėti galvoje, kad 2/3 vienos dienos lankytojų (o kai kur ir 4/5) nesutampa su prieš tai buvusios. Tad realiai skaitytojus tik per mėnesį ir išeina suskaičiuoti. Diena – ne matas.
Truputuką maišalynė 🙂
lankomumo statistikai matuoti naudojami ne IP, o cookiai (Tns Metrix, gemiusTraffic, Google Analytics ir t.t.). Jei turim dienos lankomumą, reiškia galim turėti ir savaitės ir mėnesio.
Reklama internete skaičiuojama 1000 parodymų. Jei vienas reklamos skydelio parodymas 1ct, tai 1000 parodymų 10 Lt. Kaina būtų daugmaž logiška. Išskyrus vieną dalyką – reikia, kad kažkas sugebėtų parduoti 100% parodymų ilgu laikotarpiu. Tas sunkiai įmanoma.
vienastoks, diena, nes taip tiražus skaičiuoja dienraščiai 🙂 jeigu lyginame su savaitraščiais, tada skaičiuokim savaitės, jeigu su mėnraščiais – tada mėnesio ir t.t. 🙂
internete, pritariu, kad reklamos pardavimams reikalingi cookie'iai, bet kol reklamos nepardavinėjam, tai ar verta apkrauti tinklalapius? beje, kažkaip abejoju, ar "Google Analytics" naudoja cookie'ius
tik jau nepradek kaishioti pas save reklama ,liutaurai…nuo jos ir taip jau bloga. lyg patys internautai negali susirasti ko jiems patiems reikia be sup..u baneriu
Liutaurai – internetas ne dienraščiai ir ne savaitraščiai. Internetas yra internetas.
Dėl cookių neabejok ir jokio čia ryšio su tinklalapio apkrovimu.
O vat kodėl kai kurie blogeriai paniškai bijo reklamos tai vat nei kaip nesuprantu… kuo gali būti bloga reklama?
Liutaurai, nesuprantu, kaip tu lygini spaudą su internetu? Dėl to tokia nesąmonė ir gaunasi. Jei jau lygini, tai tada lygink su bibliotekomis, kur yra laikraščių skaityklos ir senų numerių rinkiniai… prie ko čia spauda apskritai? Statistika ir taip itin lengvai manipuliuojamas dalykas, o kai dar obuolius su apelsinais pradedame lyginti…
stb'au, man reklama kol kas nereikalinga (nebent socialinės akcijos, kurias pagal asmeninį pasirinkimą tikrai palaikiau ir palaikysiu), bet turiu pripažinti, kad reklamos pajamos gali tapti rimta paskata tinklaraštininkams pradėti kurti daug naudingo turinio
internete, internetas – tik kita žiniasklaidos forma. mes visi kovojame dėl kitų žmonių dėmesio. dėl cookie'ių – tebūnie, pasitikėsiu, bet prie progos patikrinsiu "Google Analytics" HTML kodą 🙂
vienastoks, sutinku, darau metodologinę klaidą. galiu pasiteisinti, kad tiesiog taip esu pripratęs (hey.lt įtaka) ir tai, jog internetu retai kada besinaudojantis pilietis tiražą supranta kaip vienos dienos auditoriją. čia galbūt ir būtų "interneto" pastabos apie "internetas yra internetas" esmė.
dar truputi gal ir ne i tema apie reklamas. as pvz ateinu i tam tikros temos tinklapius paskaityti apie pasirinkta tema ir kai ten pradeda IKYRIAI listi reklama visai ne apie tai ,mane apima piktas nerimas…pvz elektronikoje pradeda suktis gerimu reklama arba sporto prekese pripuciamos leles baneriai ple…kas cia neaishku? kai panoresiu susirasiu tuos siulomus dalykus inete pats. beje nemaishykime apykantos
brutualiai reklamai su baime jai…juk daugelis zinome, kad idomaus TV serialo metu rodomi reklamos intarpai ,tai puiki proga nueiti i tulika arba i virtuve atsineshti alaus ar panashiai:))
Jeff Jarvis šia tema:
http://www.buzzmachine.com/2007/07/11/the-problem-with-measurement/
First, about measuring the wrong things. Nielsen just switched from measuring page views to time and that’s a step in the right direction — about a year and a half too late. It’s finally acknowledged that the pageview is dead thanks to dynamic content that makes act like shows.
Temą galima nagrinėti ir dar esmingiau: ar reklamos užsakovai jau pradeda suprasti naujųjų (2.0, etc.) medijų ekonominius skirtumus nuo 1.0 medijų? Švaistyti pinigus baneriams taip pat paprasta, kaipir TV reklamai.