Nors Leonidas Donskis dar nepasakė, kaip ten iš tiesų buvo, tačiau faktas aiškus – Liberalų ir centro sąjunga sugebėjo neabejotiną visuomenės lyderį pajungti savo savivaldybių rinkimų tikslams.

O technologija, spėju, gana paprasta:

  • žurnalistas (tikras arba apsimestinis) susitaria su norimu asmeniu dėl interviu gana bendra tema (šiuo atveju – Kauno vieta Lietuvoje, jo perspektyvos);
  • gautas tekstas įkomponuojamas su reikalingu politiku;
  • gaunasi neakivaizdi diskusija, kur vien vaizdinis žinomo asmens ir reikalingo politiko sugretinimas duoda pozityvų efektą tokią priemonę naudojantiems.

Klausimai – jeigu LiCS iš tiesų taip padarė – kaip turėtų elgtis šios institucijos:

  • UAB „Kauno diena“ – koreguoti savo reklamų turinio kontrolės politiką?
  • Žurnalistų ir leidėjų etikos komisija?
  • Žurnalistų etikos inspektorius?
  • Vyriausioji rinkimų komisija?
  • Reklamos biuras?
  • Lietuvos žurnalistų sąjunga?
  • ..
 

Manau, akivaizdu, kad jeigu Leonidas Donskis nežinojo apie jo interviu gretinimą su vienu iš LiCS lyderių, tai tokie veiksmai vertintini kaip neetiški.