XXI a. kasdienybės dienoraštis

Eksperimentas: keičiu asmeninį automobilį į viešąjį Vilniaus transportą

Mano automobiliui gyvenant ne pačias geriausias dienas (o tiksliau – dėl klastingų priešiškų jėgų poveikio ir net galimo sabotažo beveik išėjus iš rikiuotės!), nusprendžiau šią savaitę naudotis Vilniaus viešuoju autotransportu. Į pagalbą pasitelkiau autobusų eismo tvarkaraščius. Va tokiu metu galiu išvažiuoti iš namų.
O vat štai kada – atgalios.

Taigi, asmeniniu pavyzdžiu pradedam kovą už poveikio klimatui mažinimą 🙂

Į Transporto priemonė

Laikas  Kaina, Lt 
Namai („Pušynas“) Darbas („P.Cvirkos“)

26 maršruto autobusas

(I) 9:15 – 9:38 1,1
Darbas („Reformatų“) Namai („Pušynas“)

26 maršruto autobusas

(I) 18:27 – 18:50 1,1
Namai („Pušynas“) Darbas („P.Cvirkos“)

26 maršruto autobusas

(II) 9:13 – 9:32 1,1
Darbas („Reformatų“)

Pašilaičiai  2 maršruto mikroautobusas

(II) (~25 min kito

maršruto laukimo)

14:58 – 15:20

3
„Holliday Inn“ kampas  Baltupiai („Maxima“)  100 maršruto mikroautobusas (II) 17:14 – 17:31 3
Namai („Pušynas“) Darbas („P.Cvirkos“)

26 maršruto autobusas

(III) (5 min laukimo)

8:44 – 9:07

1,1 
Darbas („Reformatų“)

Susitikimas („Neris“) 2 maršruto troleibusas (III) 10.04 – 10.17

1,1 
Susitikimas („Neris“) Darbas („P.Cvirkos“) 

2 maršruto troleibusas (III) 12.21 – 12.38

1,1
Darbas („Reformatų“) Namų link („T.Narbuto“) 1 maršruto troleibusas  (III) 18.17 – 18.33 1,1 
Namai („Pušynas“) Darbas („P.Cvirkos“)

26 maršruto autobusas

(IV) 9:14 – 9:35

1,1
Darbas („Reformatų“) Namai („Pušynas“)

26 maršruto autobusas (IV) 17:57 – 18:25 1,1
Namai („Pušynas“) „Pramogų arena“ 34 maršruto autobusas (V) 10.26 – 10:31  1,1 
„Pramogų arena“ „Šilo“ 50 maršruto autobusas (V) 10.31 – 10:44

1,1 
„Šilo“ Darbas („Reformatų“)

2 maršruto troleibusas (V) 10.49 – 11:07 1,1 
Darbas („Reformatų“) „Tauragnų“ 6 maršruto troleibusas (V) 13:18 – 13:33 1,1
„Tauragnų“ „Mykolo Romerio Universitetas“
10 maršruto autobusas
(V) (vėlavo 13 min) 13:51 – 14:07  1,1
„L.Giros“ Darbas („P.Cvirkos“) 062 maršruto autobusas
(V) 15:05 – 15:33 1,1
Darbas („Reformatų“)
Namų link („Skalvių“) 7 maršruto troleibusas (V) 19:15 – 19:44  1,1

Bus papildoma

13 Comments

  1. Romas

    O per kiek laiko nuvažiuodavai tą atstumą su automobiliu ir kokios buvo išlaidos (kuras, priežiūra ir jei būt pedantišku, tai galima įskaičiuot ir automobilio vertės amortizaciją)?

    Šiaip aš pats važinėju viešuoju transportu ir per mėnesį išlaidos transportui būna apie 50Lt (jei netenka išvažiuot už miesto ar grįžt namo paryčiais, bet tada su draugais kaip nors susiderini). Turiu pasakyti, kad dedikuotos autobusų eismo juostas tikrai veža.

  2. Anonymous

    i darba vazineji savaitgaliais?

    9.12 tavo autobusas darbo diena 😛

  3. liutauras

    Romai, automobiliu ~15-25 minučių – priklauso nuo konkrečių eismo sąlygų, ar yra kamščiai. savikaina ~1l dujų ir nusidėvėjimas. pritariu – specialios juostos labai geras dalykas

    Jurga, rašau faktinį laiką 🙂 autobusas vėlavo

  4. dado1945

    Dar po to su dviračiu paeksperimentuok, jei žinoma darbe dušai yra 🙂

  5. paujak

    dėl tų pačių priežasčių sugriuvus mano automobiliui viešasis transportas ir dviratis yra mano pagrindinės transporto priemonės nuo vasario vidurio.

    Galiu pasakyti, kad įpratau. Reikia tik daugiau planuoti. Nepatogu, kai reikia iš parduotuvės su pirkiniais grįžti.

    Bet įmanoma, o jeigu dar susisiekimas su Pilaite viešuoju transportu būtų geresnis, būtų netgi labai gerai.

  6. PenelopeCruz

    Aš per dvylika metų visuomeniniame transporte sukaupiau tiek patirties, kad išeitų nebloga brošiūrėlė. O ar tiek sukauptum, važinėdamas automobiliu? Išeitų nebent labai labai piktas lankstinukas:)

    P.S. Kadangi pribrendau lankstinukui, nuo vakar esu nuolatinė Kauno ir kitų automobilių turgų lankytoja:)

  7. Kestas G.

    Visu pirma reikia pastebeti, kad ish darbo ankstokai isheinate tamsta 🙂

    Visu antra, globalinis atshilimas del ishmetamo CO2 yra vienas didelis rudas b&llsh^t, ish tikruju zheme atshyla ir atshala priklausomai nuo saules efektyvumo (ir istorijoje jau po Kristaus gimimo yra buve dar shilchiau, nors CO2 buvo mazai), tik dabar to sakyti nepopuliaru, o madinga kreipti be galo dideli demesi i CO2, "carbon footprint" ir panashu stuffa, kad pagristi be pagrindo uzhkeltas kainas ir kitokias nesamones.

  8. paujak

    Kęstai, atleisk, bet esi lobizmo auka. Išduoda teiginys, kad egzistuoja vienas vienintelis faktorius, dėl kurio vyksta klimato pokyčiai. Galų gale tokio dalyko, kaip saulės efektyvumas nėra (ar saulė turi naudingumo koeficientą?!) – gal turėjai omenyje aktyvumą?

    Tarsi galingiausios IT sistemos ne klimato pokyčiams skaičiuoti ir analizuoti būtų sukurtos. Visi gerai žinome, kad šioje srityje ginčijasi ne mokslininkai, o PRščikai. Visi šie argumentai – labai labai toli nuo mokslinių argumentų.

    O kas dėl taršos – ar ji sukelia atšilimą, ar nesukelia, tai vis tiek yra teršimas. Galbūt norėtum teigti kitaip? Bet vargu bau ar labai norėsi pirkti būstą prie pat A.Goštauto ir Geležinio Vilko sankryžos.

    Teršimas kietosiomis dalelėmis, teršimas CO2, teršimas garsu, nutukimas. Kaip bežiūrėsi vis tiek švariausia energija yra nesuvartota energija (kuras).

  9. Kestas G.

    a jo, turejau omenyje "aktyvuma" 🙂 Esu daugelio dalyku auka – Lubizmo, reklamos, Economisto ir dar visokiu faktoriu 🙂 Sistemu daug yra prikurta, ju duodami rezultatai gali buti duomenu arba ju interpretavimo ar elementarau bugo ishdava.

    Tuo klausimu nesidomiu be galo daug, tiesiog girdziu daug triukshmo apie CO2 (vyksta tershimas triukshmu) ir per viena laida machiau grafika, kur uz keleta shimtu metu parodyta:

    1) zemes temperatura

    2) saules aktyvumas

    3) Co2

    Tame grafike 1 ir 2 akivaizdziai koreliuoja, 1 ir 3 akivaizdziai ne (net ir man diletantui matosi). Gal ten PR'as, gal tie mokslininkai, kur ta grafika nupieshe, nemokshos ir netikshos, dunno.

    PETA, Greenpeace ir panashiu organizaciju teigimu (sprendziant ish triukshmo, kuri girdziu), ishvis butu geriausiai gyventi taip, kaip pirmykshchiai zmones gyveno, tik problema ta, kad jei gryzhtume prie pirmykshchiu ukininkavimo priemoniu (be Lubio gaminamu trashu), tai turbut turint omenyje dabartini Zemes gyventoju skaichiu reiketu ishkirsti visus Amazones mishkus 🙁

  10. Kestas G.

    PS. Esu 100% uzh vaziavima i darba dvirachiu (nes taip fainiau ir pasportuoji) ir vieshuoju transportu (jei tai yra patogiau ir greiciau)… tik apmaudu, kad pas mane ofise ner dusho o ir darbo specifika reikalauja daug tusinis pas klientus iki kuriu su dvirachiu nenuvaziuosi

  11. Sfsts

    O siaubas, Kestai, tu matei grafika? Fantastika… Ir pagal tai nusprendei kad teiginiai kad zmogaus veiklaesukelia gamtos pokycius yra nesamone. Fantastika…

  12. paujak

    Egzistuoja dvi teorijos, kurios skirtingai vertina saulės aktyvumo bei CO2 įtaką klimato temperatūros augimui.

    Vieni sako, kad saulės aktyvumas turi didesnę įtaką klimato šilimui, kiti – kad šiltnamio efektą sukeliančios dujos (vandens garai, CO2, metanas).

    Nature žurnale 2006 metais buvo analizė, kuri neigė didesnį aktyvumo poveikį. Teigiama, kad saulės aktyvumas turėjo įtakos klimato šilimui iki maždaug 1950-ųjų.

    Tuo tarpu antroje jo pusėje klimatas daugiau šilo dėl šiltnamio dujų, kurių išmetimas vis didėja. Ir dar teigiama, kad augant šiltnamio dujų išmetimui, jų įtaka ir augs.

    Žinoma, kai imi 400 metų laikotarpio perspektyvą, viskas atrodo vienaip. Tačiau reikia prisiminti, kad spartus viso pasaulio ūkio augimas, susijęs su šiltnamio dujų išmetimu, prasidėjo tik po karo.

    Galų gale tą grafiką, kuriame koreliuoja saulės aktyvumas ir temperatūros augimas, kai kurie mokslininkai neigia dėl padarytų klaidų renkant pradinius tyrimo duomenis.

    Ir šiaip, jeigu galima sumažinti nors vieną veiksnį, kodėl to nedaryti.

  13. liutauras

    dado1945, dušai yra, bet kažkaip netraukia tokia perspektyva 🙂 vat jeigu būtų geras bėgimo takas tarp namų ir darbo – būtų puiku 🙂

    paujak'ai, jo, planavimas tampa būtinybe. o naudojant tvarkaraščius, tikrai 90% atvejų viskas veikia ok

    PenelopeCruz'e, jo, aš ir per savaitę įdomių dalykų spėjau pastebėt – reikia tik susikaupti ir visas mintis į elektroninį formatą perkelt

    Kęstai G., taigi man atostogos 😀 o dėl CO2 – būčiau labai labai laimingas, jei klimato kaita būtų žiniasklaidos ir verslo sektorių išpūstas oro burbulas.

Leave a Reply to Sfsts Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *