XXI a. kasdienybės dienoraštis

Kas yra Bilingso metodas?

Atsimenu, I ar II kurse savo Teisės fakultete kaip studentų teisininkų laikraščio „po teisybei“ žurnalistas klausinėjau: „Kas yra Bilingso metodas?“. Berods, teisingai atsakiusiųjų tuo kartu buvo mažiau nei 5 proc.

Vakar Vilniaus arkivykskupijos šeimos centre teko klausyti eilinę sužadėtiniams privalomo paskaitų ciklo dalį „Šeimos planavimo būdai ir gyvybės vertė“. Neturiu nieko prieš akušerę I.Drūteikienę, tačiau spėju, kad daugeliui tų ~50-70 klausytojų paskaitos rezultatas tolygus natūralaus šeimos planavimo metodų sukompromitavimui, o ne populiarinimui. Per daugiau nei valandą monologų bei kontraceptinių priemonių kritikos taip ir neišgirdau labai konkrečių pamokymų ir argumentų:

  • kuris natūralaus šeimos planavimo metodas statistiškai patikimiausias?
  • kaip pasirinkti tinkamiausią metodą?
  • kokius organizmo parametrus turime stebėti?
  • kiek intensyvi turi būti organizmo parametrų stebėsena?
  • kokios pagalbinės priemonės (tyrimai, termometrai, etc.) reikalingos?
  • kur jų įsigyti?
  • kiek jos kainuoja?

Manau, paskaita turėtų žymiai didesnę naudą, jeigu būtų ne anti-kotraceptiškai propagandinė, o išdėstytų žingsnis-po-žingsnio 3, 7 ar 16 punktų, ką turi daryti pasiryžę savo šeimą planuoti natūraliai, nevartodami cheminių priemonių.

Laimei, paskaitos pabaigoje bent buvo paminėta interneto svetainė www.gyvybe.lt, kur jau iš tiesų galima rasti daugiau konkrečių duomenų apie:

Deja, labai skeptiškai vertinčiau ir čia pateikiamą infomaciją. Galiu lažintis, kad GERIAUSIU atveju pateiktą informaciją suvoks, įvertins, išbandys ir sėkmingai taikys mažiau nei 2-3 procentai ją perskaičiusių. Verta sakyti atvirai – visi šie metodai reikalauja nuoseklaus, ilgalaikio ir sisteminio savęs stebėjimo. Manau, tai visiškai nerealu piliečiams ir pilietėms, kuriems net ir 2+2 yra sudėtingas matematinis veiksmas.

Bijau, kad katalikų bažnyčia turėtų prisiimti kaltę, kad propaguoja iš tiesų skatintiną natūralų šeimos planavimą, tačiau nesugeba to daryti profesionaliai. Taip tik kompromituojama puiki alternatyva.

p.s. būtų įdomu, jeigu kas replikuotumėte, ar pažįstate sėkmingai taikančių šiuos metodus?

6 Comments

  1. vienas is pirmuju Poteisybei redaktoriu

    Sveikas Liutaurai,

    propaguodama "naturalia" kontracepcija, o "dirbtine" drausdama kataliku baznycia daro samprotavimo klaida. Doktrina sako, kad "dirbtine" netinkama, nes uzkertamas kelias gyvybei, kuri galetu atsirasti, net kai suetis vedina tik malonumo. BET visas dienu ir temperaturu skaiciavimas ir yra gyvybei kelio uzkirtimas ir smaginimasis tik del malonumo. Ir vienu ir kitu atveju zmogaus skaiciuojancio ar vartojancio ta****es motyvacija identiska. visa kita tik technikos reikalas. Taigi kodel viena gera, o kita ne nesupratau. O kursai prasti, tavo tiesa,

    gk

  2. parasykdovilei

    Jei rezultatas vienas, o metodų – n, tai kam vargintis ir naudoti sudėtingesnius? Nuskambėjo kaip indų ploviklio reklama. Vis tik, supratau ir pritariu pirmajam komentatoriui – gk.

    Jei kils klausimų dėl raštingumo ir skaičiavimio – tai visi 4 metodai man buvo girdėti/skaityti. Bet ar daug iš to naudos, jei naudojuosi bažnyčios nepalaimintais – populiariaisiais – komerciniais?

    Kaip ne nuolatinei tavo blogo skaitytojai sukilo smalsumas – o kaip į tokius kursus apskritai patekai? Juk jie ne apie politiką, ne apie PR, ne apie blogus, ne dar kažką įprasto.

  3. drūlia

    diskusija, mano manymu, šiuo klausimu beviltiška.

    Katalikų bažnyčia pasisako prieš dirbtinę kontracepciją, nes tokia yra jos politika –

    kažkas juk turi griežta pasisakyti prieš tai.

    Vardan nuomonių įvairovės.

  4. liutauras

    vienas iš pirmųjų Poteisybei redaktoriau, bažnyčios doktrinoje yra tokia sąvoka kaip "vaisingumas" ir jo naikinimas. tai cheminės priemonės akivaizdžiai tą daro (veikia hormonus). aišku, lieka klausimas, kuo skiriasi sargiai nuo natūralios stebėsenos, nes organizmas neįtakojamas, tiesiog sudaromos kliūtys apvaisinimui

    parasykdovile, 1) bažnyčia visada skatina pripažinti savo klaidas, dėl jų gailėtis ir taisytis; 2) tai privaloma, jeigu nori Romos katalikų bažnyčios santuokos sakramento

    drūlia, nelabai sutinku. manau, tai iš tiesų teisinga pozicija, kad maksimaliai turim vengti cheminių priemonių – kam žaloti save (jau nekalbu apie sveiko vaisiaus žudimą – abortą), kai galima tą daryti natūraliai? (jeigu sutiksime su prielaida, jog tai realiai veikia ir statistiškai patikima – man, pavyzdžiui, toks paprastas klausimas – ką natūralaus šeimos planavimo šalininkai pasiūlytų, kai reikia planuoti atostogas, tarkim 3-5 mėn. į priekį? kuris tada skaičiavimas gali duoti bent apytikslį patarimą, kad atostogos nesutaptų su susilaikymo laikotarpiu?)

  5. parasykdovilei

    2) Sveikinu! 🙂

    3) Bažnyčia turbūt patarų derinti ne periodą prie atostogų, o atostogas – prie periodo. Tasme, skaičiuoti ir tikėti 😉 Atsiprašau, aš cinikė.

  6. liutauras

    jo… siūlymas neblogas. šiaip būtų įdomu, jeigu koks kunigas pakomentuotų 🙂 arba reikės pačiam paklaust 😉

Leave a Reply

Your email address will not be published.