XXI a. kasdienybės dienoraštis

organizacijos etikos kodeksas – kodėl ir kam?

Žaviuosi organizacijomis, kurios turi tvirtas vertybes ir jas diegia
savo kasdienėje veikloje. Gražu, prasminga ir, svarbiausia, efektyvu,
kai tokius principus nuosekliai palaiko aukščiausi vadovai.

Kodėl?

<…> We are looked upon by our customers, shareholders and the local communities. They look upon us and judge our actions. They want to see us as a model company, an example to be followed both in [HOME MARKET] and abroad.

We also need the Code of Ethics to become a better organization, enjoying respect and confidence. We want [COMPANY] to be a company that is consistent in pursuing its goals, oriented towards cooperation, honest, loyal, professional, responsible and valued for its business initiatives. <…>

8 Comments

  1. kaasmauglys

    tekste įmonės pavadinimą išvalei, bet ant viršelio logo tai liko 🙂 Negi pradedat dirbti su Orlen?

  2. liutauras

    girdėjau, kad RsV agentūros konkursas vyksta, tačiau EPRS tikrai nedalyvauja

  3. MrNice

    Na, vis dėlto manyčiau, kad reikėtų žvelgti į visuma, kadangi vertybių deklaravimas / corporate propaganda yra lengviausia dalis…šiek tiek sunkiau yra walk the talk, būtent šitoje vietoje daugelis organizacijų ima ir paslysta, o tada dažnai paaiškėja, kad vertybės = whitewash…

  4. MrNice

    Beje, štai kaip toli su savo vertybėmis nuėjo viena tarptautinė, beje, ir Lietuvoje plėtojanti savo verslą, įmonė:

    https://www.statoilethicshelpline.com/

    Norintis pasipasakoti apie įmonės vertybių nepripažįstančių kolegų darbelius(pvz. nesąžiningas CEO, kuris klastoja finansines ataskaitas), bet kurios šalies darbuotojas, kaip koks tarybinis draugovininkas, gali "pūstelėti į švilpuką" ir savo kalba surašyti el. skundą arba tiesiog susukti toll free telefono numerį ir pasidalinti rūpesčiais su gimtaja kalba kalbančiu "nuodėmklausiu".

    Viskas OK, atrodytų, kad visai sveikintinas žingsnis, jei neprisiminus HORTON skandalo, kuris prieš kelis metus supurtė Statoil pamatus Norvegijoje. O žinant, kad visos kompanijos, kurios veikia ir JAV turi paklusti Sarbane ir Oxley whistleblower aktui, pasidaro aišku, kad jei ne paslydimai ir reguliatorius ir paparsti žmonės, daugelių tokių svetainių ir etikos kodų, matyt, nebūtų…..

  5. dipukas

    …yra neišmatuojama, liutaurai:)

  6. liutauras

    MrNice'ai, geras išsireiškimas "walk the talk", man patiko 🙂 Statoil karštoji linija – labai gražu. dabar kaip tik rašau vieną tekstą apie "whistleblower" idėją, panaudosiu 😉 manau, tokie dalykai yra nuolatinė kova – tai laimim, tai pralaimim ir t.t.

    dipukai, taip, tačiau tai yra procesas, kurį vykdom arba apleidžiam. aišku, kai kas tai gali paversti paprasta biurokratija..

  7. gerbejas

    "gražu, prasminga ir, svarbiausia, efektyvu,"

    liutaurai, tikriausiai nesi dirbes korporacijose…

    grazu? taip

    prasminga? prasminga tik tiems, kurie suvokia, kas tai yra ir tai – tik pirmomis darbo dienomis, kol lieka atmintyje istriges sakinys ar fraze is galbut skaityto KODO. kiti nusisypsos ir pades i stalciu. pasidomek..

    efektyvu? intrigu imonese pilna. kuo didesne – tuo labiau povandenioniu sroviu. kazin siemens turi tokia biblija? ji nesutrukdu duoti kysiu uz ~0.5 mlrd. o kur akciju vertes didinimo skandalai. visur dirba zmones. kiek ju gyvena pagal biblija? o kiek is ju dirbs pagal Koda? o ar graziai buvo pakeistas orlen vadovas? tikriausiai lenku premjeras ar prezidentas neskaite KODO (jiems neprivalu kaip outsaideriams), tiesiog pasodino SAVA zmogu 🙂 , nes kazkur reikejo ji ikisti.

  8. liutauras

    prasminga – neieškantys prasmės visada jos išvengs

    efektyvu – žymiai lengviau kontroliuot, jeigu tai yra vs. nėra

    orlen'o pavyzdys iš tiesų tinkamas, tačiau atsakymas – tai yra procesas, o ne rezultatas. jeigu procesas apleidžiamas, aišku, kad gaunasi šnipštas..

Leave a Reply

Your email address will not be published.