(Pranešimas žiniasklaidai)
Vilnius, 2005 m. gegužės 10 d. – Šią vasarą pasirodys pirmasis lietuviškas vadovėlis apie etiškus ryšius su visuomene. Leidyklos “Smaltija” planuojamoje išleisti knygoje ryšių su visuomene praktikams bus paprasta ir aiškia kalba apibūdintos septynios pagrindinės ryšių su visuomene specialistams teikiamos užduotys: kampanijų planavimas, pranešimas žiniasklaidai, spaudos konferencija, informacija žiniasklaidai, reklaminis straipnis, informacinė krizė ir efektyvumo įvertinimas.
Kaip teigė būsimosios ryšių su visuomene specialistų parankinės knygos autorius Liutauras Ulevičius, Lietuvoje ryšiai su visuomene gyvuoja jau daugiau nei penketą metų, todėl per tą laiką susiklostė bent minimalios tradicijos, nerašytos etikos normos. “Būtent šių garbingo ryšių su visuomene verslo taisyklių besilaikantiems ar jas diegti siekiantiems specialistams ir skirta ši knyga. Joje detaliai nagrinėjamos pagrindinės organizacijų vadovų deleguojamos užduotys ir jų įgyvendinimas. Kiekvienoje šalyje ryšių su visuomene rinka formuoja savas taisykles, todėl pirmasis bandymas jas aprašyti Lietuvoje neišvengiamai reikalaus tolesnės analizės”, – sakė Liutauras Ulevičius.
Iki šiol apie ryšius su visuomene lietuvių kalba buvo išleista bendro pobūdžio komunikacijos mokslo specialistams skirta JAV Viskonsino-Madisono universiteto profesoriaus Johne Fiske knyga “Įvadas į kominukacijos studijas” bei tikslingai verslo įmonių vadovams skirtas pažintinis segtuvas “Viešieji ryšiai”. Lietuvos skaitytojai vis dar santykinai dažnai skaito literatūrą rusų kalba, tačiau išskirtinis kaimyninės šalies rinkoje susiklosčiusių ryšių su visuomene santykių požymis – žymiai “lanksčiau” traktuojamos ryšių su visuomene etikos normos bei moralės standartai. Vasarą planuojamoje išleisti knygoje iš dalies ir siekiama atriboti demokratinėje santvarkoje priimtiną ryšių su visuomene praktiką bei iš rytų kaimynų bandomas perimti technologijas.
Knygos autorius Liutauras Ulevičius Lietuvos ryšių su visuomene rinkoje dirba jau ketvirtus metus. Per tą laiką audringai augusioje rinkoje dirbo vienoje garsiausių pasaulio ryšių su visuomene agentūroje “Hill & Knowlton”, bendradarbiavo su didžiausiu nepriklausomu tinklu “Edelman”, buvo Lietuvos Respublikos Prezidento patarėjas ryšiams su visuomene. Nors pagrindinę patirtį sukaupė konsultuodamas tokias IT ir telekomunikacijų rinkos lyderes kaip “Microsoft”, “Hewlett-Packard”, “Omnitel”, tačiau taip pat kompetenciją plėtė politinių ryšių su visuomene srityje, konsultavo transporto, energetikos pramonės įmones. Akademinių tyrimų srityje Liutauras Ulevičius Mykolo Romerio Universitete vykdo teisės mokslų krypties doktorantūros programą pagal temą “Teisinis elektroninės žiniasklaidos statusas”.
Leave a Reply