XXI a. kasdienybės dienoraštis

Kai MTTC grybauja, tenka skųstis valdiškiems namams

skundas, telefonas, garantinis aptarnavimasRugsėjo pradžioje turėjau nemalonų įvykį – atidaviau garantiniam aptarnavimui mobilųjį telefoną (reikėjo pakeisti iškritusį mygtuką), tačiau atsiėmęs radau „nemokamą dovanėlę“ – visos nuostatos, telefono atmintyje (1 Gb) saugoti duomenys buvo ištrinti, nors apie tai nebuvau įspėtas ir nieko panašaus neprašiau.

Nei UAB „Spaineta“, nei UAB „Mobiliųjų telefonų techninis centras“ nesiteikė bendrauti ir susitarti dėl padarytos žalos kompensacijos, todėl dabar tenka kreiptis į Valstybinę ne maisto produktų inspekciją dėl tyrimo ir vėliau – į teismą dėl žalos atlyginimo.

Iš esmės precedentų Lietuvoje jau būta – įstatymai numato paslaugos teikėjo atsakomybę ne tik už paslaugos kokybę, bet ir už paslaugos teikimo metu sugadintą ar prarastą vartotojo daiktą. VNMPI jau yra tyrę skundą, kad šaldytuvo remonto metu buvo sugadintos jo durelės, kurias paslaugos teikėjas po valstybinio inspektoriaus patikrinimo pakeitė naujomis. Kitas atvejis – atsiimant suremontuotą televizorių buvo pareikštos pretenzijos dėl remonto metu subraižyto kineskopo bei įlenkto korpuso. Paslaugos teikėjas, priimdamas remontuoti televizorių, paslaugos įforminimo dokumente nenurodė, ar buvo šie defektai, todėl buvo įpareigotas vykdyti Vartotojų teisių gynimo įstatymo reikalavimus – atlyginti nuostolius.

Koks pirminis MTTC pasiaiškinimas? Komercijos vadybininkė Birutė Deveikytė rašo:

<…> UAB Mobiliųjų telefonų techninis centras dirba pagal sutartis su gamintojais, laikydamasis visų technologinių reikalavimų, kuriuose nurodyta, kad remonto metu  privaloma  atnaujinti vidinę programą, kurios atnaujinimo metu kliento telefono duomenys yra neišsaugojami.
Jums pristačius telefoną Nokia  6500classic IMEI: <…> buvo išduotas “Priėmimo lapas” kuriame yra nurodyta jog mūsų įmonė neatsako už  telefono duomenų išsaugojimą.
Kadangi telefonas buvo pristatytas garantiniam aptarnavimui  be jokių išimčių ir buvo atliktas mobiliojo telefono remontas, bei atnaujinta vidine programa. To pasekoje atmetame Jūsų prašymą kompensuoti minimus patirtus nuostolius.
<…>

O realybėje jokio „Priėmimo lapo“ niekas man nedavė ir nei žodžiu nei raštu kitaip neįspėjo… UAB „Spaineta“ Vokiečių gatvės salonas bruka uodegą:

<…> Po remonto klientui grąžintų telefonu priėmimo lapo šaknelių nesaugome. <…>

Taigi, neturtinė žala akivaizdi (nekalbant jau apie tai, kad ir pakeista klaviatūra yra nekokybiška):

  • dingę telefono numeriai (apie 500)
  • dingusios nuotraukos (apie 50)
  • dingusios SMS žinutės ir jų archyvas (apie 150)
  • dingusi muzika (MP3 įrašai)
  • dingę garso įrašai (apie 10)
  • dingę vaizdo įrašai (apie 10)
  • dingę bėgimo duomenys chronometro archyve (apie 50)
  • pakeista telefono aplinka ir nustatymai

Visam tam atstatyti reikia daug laiko. Pavyzdžiui, 1 numerio suradimas – min 1 minutė darbo, t.y. 8+ val. darbo vien adresų knygutės atstatymui, o kaip atkurti unikalias asmeninę vertę turinčias nuotraukas, garso ir vaizdo įrašus?

Taigi, galiu tik patarti nuolatos darytis telefono turinio kopijas, o tuo metu gal mano skundas padės susitvarkyti betvarkę garantinio aptarnavimo monopolistams?

11 Comments

  1. vaidas žilionis

    Kiek prisimenu tame lape kur duoda pasirašyti jie neatsakingi už duomenų praradimus, Tarkim pc tvarkymo atveju

  2. Liutauras

    jeigu jie man tokį lapą būtų davę – pats save mintyse išvadinčiau žiopliu ir nieko nereikalaučiau. dabar situacija kardinaliai priešinga – pasirašyti nieko nedavę, žodžiu įspėti neįspėjo…

  3. Andrius

    Labai įdomus atvejis. Ir tikrai dar apie tokį neteko girdėt. Sėkmės!
    Lauksiu atomazgos :).
    p.s. Čia neseniai kaip tik vienas iš blogerių rašė kaip puikiai susitvarkė su “TopoCentru”. Irgi buvo labai įdomu paskaitinėt.

  4. mazhass

    o tj jei jum nedave lapo tj man ydomu kaip jus atgavote preke zinat tai jog mttc taiso visos lietuvos grantinius telefonus tj jus kaip pasaket ta nokia mano ? seip kiek teko priduot visiem telefonam be isimties yra isduodamos sakneles.taigi galiu drasei teigty jog jus esate zioplys

  5. Liutauras

    Andriau, o gal gali paieškot nuorodos apie Topocentrą?

    mazhass’ai iš office.mttc.lt, šaknelę turiu ant jos jokių įspėjimų, jog taisant klaviatūrą kažkas knaisiosis po mano duomenis ir juos naikins, telefoną priduodant/pasiimant ant niekur nereikėjo pasirašinėt, niekaip įspėtas nebuvau

  6. just

    čia apie Topo Centrą:
    http://whiskyinc.wordpress.com/2008/10/08/kaip-ibm-siunte-n-topo-centra/

  7. stb

    Butu dar idomiau jeigu tavo mobilo duomenys butu paskelbti kur nors inete:) Beje, neisivaizduok, kad pekeite tavo mobilo mygtuka..Is seno tavo mobo, itariu, liko tik plastiko remelis:)Ar IMEI liko tas pats? Gal klystu

  8. DK

    Smalsu, kiek LTL vertini savo neturtine zala? Liutaurai, manau siuo atveju gali tik garsiai pasiguosti, kad nepasiseke. Duoti telefona remontui su visu turiniu yra gana pavojinga ir del informacijos. Beje, kaip tu irodysi, kad turinys ten buvo? Ar turinio aprasa pries paduodamas pasidarei ir su remontininku suderinai? Manau, kad ne. Tad ieskai, ko nepametes. Sekmes!

  9. jurkis

    Vis tik žioplokas – reikėjo pasidaryti duomenų kopiją.

  10. tas

    mttc seniai seniai rakstis telefonu remonte ir servise apskritai kiek kartu teko susidurti tiek kartu ka nors pridirbdavo, tai taise tel kol garantija baigesi,tai su kitu tel aiskino kad tokiu dalyku neremontuoja,nuvezus i kauna taisyklon pasake kad viskas keiciama tiesiog kad keiciant displeju tai kainuoja l brangiai ir nenorejo atlikt garantini nemokamai,nes gedima rado iskart kaune buvo nulzusi lanksti jungtis

  11. Vaidotas Genys

    Rekomenduoju telefonų taisyklą Vilniuje, https://www.efix.lt/ , pats visada ten vežu telefoną jei kas sugenda

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *